22 Mart 2010 Pazartesi

Pippa.


Çok söz söyletmeyen, ama çok düşündüren bir belgesel seyretme şansına eriştim bugün:

"Pippa'ya Mektubum"

Pippa Bacca'nın yarım kalan yolculuğunu hepimiz hatırlıyoruz. Barış elçisi olarak Milano'dan başlayıp otostopla Gebze'ye dek gelebilen Pippa, burada önce tecavüze uğramış, sonra da öldürülmüştü. Onun başına gelenler herkesi üzmüş, ortalığı ayağa kaldırmıştı elbet. Peki biz bu dünyada az da olsa güven duyamaz mıydık kimseye?

İşte bu soruyla yola çıkmış ,yönetmen Bingöl Elmas. Siyah gelinliğini giymiş, tam da Pippa'nın öldürüldüğü yerden, Gebze'den başlayıp bu yolculuğu tamamlamaya çalışmış. Elinden de kamerasını eksik etmemiş, her anını kayda almış bu cesur yolculuğun. Sonunda da az ile çok söyleyen, insanı koltuğuna mıhlayan bir belgesel çıkmış ortaya.

Anlatmıyorum, anlatamıyorum, anlatılmaz çünkü. Ne yapın, ne edin, seyredin.


Rahat uyu Pippa Bacca.




(Bu filmi ayağımıza dek getiren mükemmel insan Angie'ye kocaman teşekkürler)

1 yorum:

rory dedi ki...

bu belgeselle ilgili yeni kanılarım var, yarın paylaşıcam seninle ve angie ile. sanırım ben soğudum bu olaydan :(